Actualitat

“Volem que el Parlament reiteri el suport a una pau integral, justa i duradora a Ucraïna”

25 febrer 2025

La portaveu del grup parlamentari Socialistes i Units per Avançar, Elena Díaz, ha explicat avui que el grup ha proposat una declaració institucional del Parlament de Catalunya amb motiu dels tres anys de la invasió russa d’Ucraïna.

“Volem que el Parlament reiteri el seu ferm suport a una pau integral, justa i duradora a Ucraïna, de conformitat amb el Dret Internacional, inclosa la Carta de les Nacions Unides, amb un ple respecte de la sobirania i la integritat territorial d’Ucraïna”.

Així ho ha dit en roda de premsa a la cambra catalana on també ha detallat que aquesta declaració institucional “reafirmarà el compromís amb la prompta i efectiva recuperació, d’Ucraïna tant econòmica, com cívica i d’infraestructures”, després d’una guerra que segons les Nacions Unides, ha registrat més de 28.000 víctimes civils i més de 10.000 morts.

Per altra banda, la portaveu socialista ha celebrat la reactivació de la Comissió Bilateral Estat-Generalitat: “ha començat una nova etapa centrada a treballar conjuntament, arribar a acords i donar solucions als problemes reals de la gent. Són més de vint acords que suposen més mossos, més jutjats, més competències i més recursos per donar resposta als problemes reals dels ciutadans i ciutadanes”. 

A més, Díaz ha valorat l’anunci del Govern d’Espanya sobre la condonació del deute del FLA a les comunitats autònomes, que representa “una bona notícia i un bon acord per la ciutadania de Catalunya, per fer avançar el país i per disposar de més recursos per enfortir els serveis públics”.

Finalment, la portaveu socialista ha destacat que al pròxim ple dels dies 26 i 27 de febrer es debatrà el projecte de llei de memòria democràtica de Catalunya, “una iniciativa que permetrà disposar d’un marc legal per avançar i dotar de recursos i instruments pel reconeixement i la reparació de les víctimes de la repressió durant la Guerra Civil i la dictadura, i, a més, promoure els valors i la cultura democràtica com a garantia de no repetició”.