Actualitat

“He comunicat al President del Parlament que tinc la majoria suficient per anar a un ple d’investidura i proclamar-me president de la Generalitat de Catalunya”

3 agost 2024

El Primer Secretari del PSC, Salvador Illa, ha afirmat avui que “quan els 19 de juny em vaig reunir amb el president del Parlament li vaig comunicar que encara no tenia una majoria per presentar-me però que hi treballava. Avui, després de validar els dos acords, li he comunicat que tinc la majoria suficient per anar a un ple d’investidura i proclamar-me president de la Generalitat de Catalunya”.

A la seva intervenció a la reunió extraordinària de la Comissió Executiva del PSC, Salvador Illa ha assenyalat que “ha guanyat la bona política. La política és un exercici de generositat. La política és responsabilitat, rigor i servei públic. Catalunya mereix i necessita una bona política”.

“Vull agrair la feina feta als equips negociadors. En particular, al del PSC, coordinat per Lluïsa Moret. També a la resta de companys de l´executiva i persones que han ajudat de manera discreta per assolir els dos acords. Agrair també a la resta d´equips negociadors per la perseverança, rigor i convicció demostrades en unes negociacions complexes i extenses”.

Segons el Primer Secretari del PSC, “amb aquests dos acords hem donat compliment a la voluntat majoritària expressada a les urnes el passat 12 de maig, proporcionant un horitzó col·lectiu d’esperança que no bloquegi el nostre país, que ofereixi oportunitats als 8 milions de catalans i catalanes i que permeti demostrar excel·lència”.

“Complim i complirem. És hora de treballar, és hora de governar”, ha conclòs.