Actualitat

Pedret: “El nostre model es basa en la confiança, l’esperança, la cooperació entre diferents i la prosperitat compartida ”

24 març 2025

El president del grup parlamentari Socialistes i Units per Avançar, Ferran Pedret, ha defensat avui el model del PSC, i de la família política socialdemòcrata d’arreu del món, “basat en la confiança, l’esperança en un futur millor, el progrés, i la cooperació entre diferents”.

Un model que té l’objectiu de preservar el caràcter obert, plural i divers de les nostres societats, i també desenvolupar un projecte de prosperitat compartida.

Ha fet aquestes declaracions en roda de premsa posterior a la reunió de la permanent de la Comissió Executiva del PSC, on també ha recordat que aquest projecte de prosperitat compartida va ser explicat la passada setmana pel primer secretari del PSC i president de la Generalitat, Salvador Illa, en una conferència a Madrid, on va traslladar que “ningú ha de tenir por d’una Catalunya que lidera, una Catalunya que avança o que creix, perquè aquest creixement, aquest lideratge, aquesta capacitat d’avançar la volem posar al servei de projectes comuns”.

Pedret ha contraposat aquest model al moment convuls en la política a escala europea i global “en què hi ha tota una sèrie de forces actuant per assaltar les institucions democràtiques, per demolir el seu caràcter democràtic, i per desmantellar l’estat social”.

Ha posat com a exemple el desmantellament del Departament d’Educació als Estats Units o la detenció recent d’Ekrem Imamoğlu, alcalde d’Istanbul.

Per altra banda, Pedret s’ha referit al ple monogràfic d’aquesta setmana al Parlament de Catalunya sobre el funcionament de Rodalies, on compareixerà el president de la Generalitat i la consellera de Territori, i on cada grup parlamentari portarà les seves propostes concretes perquè “les puguem debatre i puguem arribar a acords tan amplis com sigui possible, per impulsar i per millorar el servei que s’ofereix a la ciutadania”.

En aquest sentit, Pedret ha dit que “cal introduir millores en el servei i, per tant, és en això en el que el PSC està entestat: estem convençuts i convençudes que també és la màxima prioritat del Govern de la Generalitat de Catalunya”.

També ha expressat el “màxim respecte”, per les diferents mobilitzacions que hi ha hagut recentment, per reclamar una millora dels serveis públics en matèria de transport ferroviari.

“És una qüestió que no és senzilla de resoldre, aquí s’hereten situacions que certament han generat un coll d’ampolla, des del punt de vista tant de la decisió, com de les inversions, i s’arrosseguen de fa molts anys. També hi ha incidències que s’estan produint que tenen a veure, precisament, amb la mobilització de molts recursos per invertir, per fer obres, ara, en la xarxa de Rodalies, amb 183 obres en marxa simultàniament, amb 3.700 milions d’euros d’inversió que estan ja licitats, d’un pla que en preveu fins a 6.000 milions.”, ha conclòs el president del grup parlamentari Socialistes i Units per Avançar.